La lundo 29-an de Novembro 2021 - 17 h 54 min (KUT)

Falo de aŭstra kanceliero Sebastian Kurz rivelas mafi-similan sistemon kun politikaj gvidantoj kaj amaskomunikilaj magnatoj (Rumana fonto).

Aŭskultu ĉi tiun artikolon en Esperanto


.

Kiam la politika bombo eksplodis en Vieno, Sebastian Kurz estis ĉirkaŭ 20 kilometrojn sude de la aŭstra limo. Kaj li estas en medio, kie li sentas sin plej komforta – inter eŭropaj politikaj gvidantoj, inkluzive de Angela Merkel, Emmanuel Macron kaj Mario Draghi. La pintkunveno de Okcidenta Balkana Sudlando kunvenigis la plej fortajn estrojn en EU, kaj se Kurz faris unu aferon dum sia ofico, ĝi estis por doni la impreson, ke li kaj lia lando estas inter la plej pezaj en Eŭropo kaj ne unu el la plej potencaj. malgranda.

Pasintan merkredon, iom post la 10a horo, kiam eŭropaj ŝtatestroj kaj registaroj estis en plena kunsido, la novaĵo komencis disvastiĝi al Vieno kaj Brdo, kie okazis la pintkunveno. En la fruaj horoj de la mateno, la prokurorejo traserĉis la aŭstran kancelarion, la sidejon de la Aŭstra Popola Partio (ÖVP), gvidatan de Kurz, la Financministerio kaj unu el la plej gravaj eldonejoj en la lando. La serĉverdikto, kiu vidis la germanan eldonaĵon Der Spiegel kaj la aŭstran tagĵurnalon Der Standard, permesis al aŭtoritatoj konfiski “elektronikajn datumojn kaj datumajn stokajn aparatojn, servilojn, porteblajn komputilojn, poŝtelefonojn kaj memorunuojn.”

La akcidentaj malkovroj pri poŝtelefonoj, kiuj estis konfiskitaj en antaŭa kazo, estis tiuj, kiuj igis enketistojn konkludi, ke ili havas sufiĉe da pruvoj por iri post Kurz kaj lia interna rondo.

Aŭstrio alfrontas ŝtatan aventuron. En risko estas ĉu la mirinda sukceshistorio de Sebastian Kurz devas esti reskribita kaj ĉu lia ascendo al la supro de lia partia kaj ŝtata potenco enradikiĝis en korupta sistemo implikanta siajn ĉirkaŭulojn, lian partion kaj la plej fortajn. amaskomunikilaj magnatoj en la lando. Ĉi tio estas almenaŭ la klara mesaĝo de la serĉverdikto akirita de prokuroroj en la oficejo respondeca pri enketado de altnivelaj krimoj kaj koruptoj, mallonge WKStA.

En la kerno de la enketado troviĝas la suspekto, ke Sebastian Kurz – kiel ministro pri eksterlandaj aferoj kaj poste kanceliero – aĉetis, per sia konfidulo Thomas Schmid, ĝenerala sekretario en la Ministerio pri Financoj, favoran raportadon en la amaskomunikiloj apartenantaj al la grupo Österreich.

La eldonejo estas sub la kontrolo de fratoj Wolfgang kaj Helmuth Fellner. Oni kredas, ke la du fratoj ricevis 1,33 milionojn da eŭroj, per reklamoj aĉetitaj de la Financministerio, dum du jaroj.

Ĉiuj suspektatoj neis la akuzojn kontraŭ ili. Sed enketistoj de WKStA ŝajnas sufiĉe certaj. Ili diras, ke helpe de “manipulitaj kaj tiel falsitaj” enketadoj pri publika opinio kaj enketadoj antaŭformulitaj de la grupo de Kurz kaj aperintaj plejparte en la senpaga gazeto Österreich, oni provis influi la elektistojn. favore al Sebastian Kurz. Helpe de “falsaj fakturoj” por 144.000 eŭroj, la kostoj por la bildkampanjo de Kurz estis pagitaj el la mono de aŭstraj impostpagantoj.

Se la akuzoj estas pravigitaj, tio signifus, ke la grupo de Kurz uzis la monon de impostpagantoj por aĉeti manipulitajn opinisondojn kaj laŭdajn artikolojn, por akiri potencon – kaj konservi ĝin. Ĝi estas serioza akuzo, eĉ en Aŭstrio, lando, kiu kutimiĝis al skandalo kaj favoratismo.

Esploristoj akuzas la 10 suspektatojn, ke ili proksime kunlaboris en la plano. Laŭ deklaro de WKStA, “ĉiuj partoprenantoj sciis”, ke publika mono estas uzata “nur por la intereso de Sebastian Kurz” kaj por antaŭenigi sian propran karieron. Ĉar la sumo koncernita estas “certe pli ol 300.000 eŭroj”, se ili trovos sin kulpaj, ili povus ricevi ĝis 10 jarojn da malliberejo.

“La Kurz-Sistemo”

Povas esti “ekskludite”, ke Kurz ne partoprenis la “skemon”. Male, la nekredebla kariero de la juna partia funkciulo, kiu interrompis siajn universitatajn studojn por plentempa politiko, esence sekvis striktan scenaron de la komenco. Unu el la respondeculoj pri ĉi tiu scenaro estas lia strategiisto Stefan Steiner, kiu ankaŭ suspektas pri la aktuala komerco.

Steiner ĉeestis ĉe tio, kio estis konsiderata la naskiĝo de la “Kurz-sistemo”. La 18an de aprilo 2011, en la tria etaĝo de la ĉefsidejo de ÖVP en Vieno. Konsilistoj kolektiĝis ĝis la fruaj horoj de la mateno por diskuti kiel plej bone prepari junan konservativulon Sebastian Kurz por lia nova posteno kiel ŝtata sekretario por integriĝo, temigante sian eblan vojon al potenco.

Multaj el la ĉeestantoj en tiu kunveno daŭre estas parto de la hermetike sigelita centra unuo, kies plej grava principo estas lojaleco al ilia estro Kurz.

Ĝi estas pli komunumo de fido ol grupo de kunlaborantoj – ĝi estas konspira grupo. Kiu povas esti nomata “sistemo Kurz”, skribas la germana revuo.

“Se la akuzoj veras, tiam Ibizo estas nur malgranda insulo en Mediteraneo”, diras politikisto Peter Filzmaier, referente al la afero Ibiza, kiu estis malkovrita de Der Spiegel kaj la Süddeutsche Zeitung en 2019. Tiu komerco centris sekrete. registrita filmeto montrante vickancelieron Heinz-Christian Strache – kiu estis la estro de la Populisma Partio (FPÖ) diskutanta influan komercadon kaj la distribuadon de ŝtataj kontraktoj.

Ĉi tiuj registradoj deĉenigis lavangon de esploroj, kiuj daŭre turmentos la landon dum multaj jaroj. Dum Strache provis riproĉi ebrian nokton ferie, la afero kondukis al serio de esploroj, kiuj komencis pli kaj pli proksimiĝi al la reganta ÖVP-partio de Kurz.

.
Kvankam la celo de maŝintradukado estas fari ĉi tiun artikolon pli facile legebla kaj komprenebla, eraroj povas okazi. Se vi trovas erarojn, bonvolu sciigi nin afiŝante komenton sube. Tiel, ni povas fari la korekton kaj modifi la tradukalgoritmojn por ne reprodukti ĉi tiun eraron en la sekvaj artikoloj. Dankon



Legu la kompletan artikolon en la originala lingvo : Rumana

Adevărul

Adevărul (Vero en Esperanto) estas maldekstra rumana tagĵurnalo fondita en 1871. En la 1930-aj jaroj, la gazeto, posedata de judoj, viktimiĝis de la pliiĝo de la ekstrema dekstro en la lando. Kiam Octavian Goga estis nomumita ĉefministro en 1937, li malpermesis Adevărul. En 1989, post la revolucio, aperis nova samnoma gazeto anstataŭanta Scînteia, la ĉiutagan gazeton de la Komunista Partio. La gazeto subtenas la Fronton de Nacia Savo (FSN). Adevărul estas privatigita kaj adoptas linion de socia konservativismo kaj eŭrosceptikismo kaj naciismo. De la fino de la 1990-aj jaroj, la kvalito de la gazeto pliboniĝis kaj antaŭ 2004 ĝi estis perceptita kiel la plej kredinda gazeto en la lando. La gazeto ankaŭ ŝanĝas sian linion, iĝante por-eŭropa. En 2006, Dinu Patriciu, miliardulo kaj membro de la Nacia Liberala Partio (centra dekstro) fariĝis la posedanto de la gazeto.

Komenti

Por skribi komenton kaj/aŭ sugesti korekton post traduka eraro, vi devas enigi vian Retpoŝtadreso (Retpoŝtadreso ne estos publikigita) Devigaj kampoj estas markitaj *

Mi konsentas pri la Kondiĉoj kaj Privateca Politiko.

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms below to register

*Registrante en nia retejo, vi konsentas pri & la Kondiĉoj kaj Privateca Politiko.

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.