La mardo 30-an de Novembro 2021 - 14 h 28 min (KUT)

Moderna, meze de grandega skandalo en Usono. La kompanio estas akuzita vendi la vakcinon nur al riĉaj landoj. Kiel defendi vin (Rumana fonto).

Aŭskultu ĉi tiun artikolon en Esperanto


.

Laŭ analizo de New York Times, Moderna sendis sian vakcinon preskaŭ ekskluzive al riĉaj landoj, distribuante nur unu milionon da dozoj da vakcino al landoj klasifikitaj kiel malriĉaj de la Monda Banko. Kompare, Pfizer sendis 8,4 milionojn da dozoj al ĉi tiuj landoj, kaj Johnson & Johnson sendis 25 milionojn.

Ankaŭ la plej multaj el la registaroj de ĉi tiuj landoj, kiuj finis interkonsentojn kun la usona produktanto, ankoraŭ ne ricevis dozon. El tiuj, kiuj ricevis, tri el ili plendis, ke la vakcino estis transdonita al ili per “ekstra prezo”, do ili pagis pli ol Usono aŭ iuj ŝtatoj de la Eŭropa Unio pagis, raportoj observatornews.ro.

“Ili agas kvazaŭ ili tute ne havus respondecon krom eluzi la plej grandan parton de la investo, kiun ili faris,” diris Tom Frieden, eksa estro de la Centroj por Malsankontrolo kaj Antaŭzorgo en Usono.

Moderna defendas sin kaj diras, ke ili havas malaltan produktokapaciton. Oficuloj de la kompanio diris, ke ili klopodas produkti tiom multe da dozoj kiel eble plej rapide. Ili ankaŭ deklaris, ke ĉiuj dozoj, kiuj estis kaj estos produktitaj ĉi-jare, estas ekskluzive por povi plenumi la mendojn, kiujn ili havas de landoj de Eŭropa Unio.

La reprezentantoj de la kompanio anoncis, ke ili ne volas subkontrakti sian produktadon kaj tiel publikigi la vakcinan formulon, sed provos laŭeble pliigi la produktokapaciton.

Moderna ankaŭ deklaris, ke ĝi intencas liveri miliardon da dozoj da vakcino al malriĉaj landoj antaŭ 2022 kaj ke ĝi planas malfermi fabrikon en Afriko.

.
Kvankam la celo de maŝintradukado estas fari ĉi tiun artikolon pli facile legebla kaj komprenebla, eraroj povas okazi. Se vi trovas erarojn, bonvolu sciigi nin afiŝante komenton sube. Tiel, ni povas fari la korekton kaj modifi la tradukalgoritmojn por ne reprodukti ĉi tiun eraron en la sekvaj artikoloj. Dankon



Legu la kompletan artikolon en la originala lingvo : Rumana

Adevărul

Adevărul (Vero en Esperanto) estas maldekstra rumana tagĵurnalo fondita en 1871. En la 1930-aj jaroj, la gazeto, posedata de judoj, viktimiĝis de la pliiĝo de la ekstrema dekstro en la lando. Kiam Octavian Goga estis nomumita ĉefministro en 1937, li malpermesis Adevărul. En 1989, post la revolucio, aperis nova samnoma gazeto anstataŭanta Scînteia, la ĉiutagan gazeton de la Komunista Partio. La gazeto subtenas la Fronton de Nacia Savo (FSN). Adevărul estas privatigita kaj adoptas linion de socia konservativismo kaj eŭrosceptikismo kaj naciismo. De la fino de la 1990-aj jaroj, la kvalito de la gazeto pliboniĝis kaj antaŭ 2004 ĝi estis perceptita kiel la plej kredinda gazeto en la lando. La gazeto ankaŭ ŝanĝas sian linion, iĝante por-eŭropa. En 2006, Dinu Patriciu, miliardulo kaj membro de la Nacia Liberala Partio (centra dekstro) fariĝis la posedanto de la gazeto.

Komenti

Por skribi komenton kaj/aŭ sugesti korekton post traduka eraro, vi devas enigi vian Retpoŝtadreso (Retpoŝtadreso ne estos publikigita) Devigaj kampoj estas markitaj *

Mi konsentas pri la Kondiĉoj kaj Privateca Politiko.

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms below to register

*Registrante en nia retejo, vi konsentas pri & la Kondiĉoj kaj Privateca Politiko.

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.