La lundo 29-an de Novembro 2021 - 18 h 05 min (KUT)

Rekonstruaj kalkuloj de Afganujo: Dek miliardoj da dolaroj estis malŝparitaj pro damaĝaj projektoj. De la nefinita aŭtovojo ĝis la neuzata hotelo (Rumana fonto).

Aŭskultu ĉi tiun artikolon en Esperanto


.

145 miliardoj da dolaroj iris al la rekonstruaj klopodoj de Afganujo. Sed laŭ la Speciala Inspektoro pri Rekonstruo de Afganujo (SIGAR), multaj projektoj estis tute neefektivigeblaj aŭ ne vidis la tagon.

Establita en 2008 laŭ iniciato de la Kongreso, SIGAR eldonis trimonatajn raportojn pri elspezado en Afganujo. En tia raporto, datita en oktobro 2020, SIGAR prezentas financan revizion por 63 miliardoj da dolaroj, do preskaŭ duono de la totala sumo. El tiuj 63 miliardoj da dolaroj, 19 miliardoj da dolaroj, aŭ preskaŭ triono, estis perditaj pro “rubo, fraŭdo kaj misuzo.”

SIGAR ankaŭ publikigis aliajn ekstreme severajn kontrolojn, sed ĉi tiuj estis forigitaj “provizore” de ĝia retejo laŭ peto de la Ŝtata Departemento, kiu alvokis “sekurecajn kialojn” kaj “daŭrajn taksojn”.

CNN prezentas iujn el la malutilaj projektoj identigitaj de SIGAR.

Ekzemple, Usono elspezis 549 milionojn da dolaroj en 2008 por floto de 16 italaj fabrikitaj G222-aviadiloj kapablaj ekflugi kaj surteriĝi sur improvizitaj aŭtoveturejoj. Tiuj aviadiloj flugis en diversaj misioj nur unu jaron, kaj en 2016 ili estis venditaj por rubmetalo kontraŭ pli ol 40 257 dolaroj ĉiu.

La elektrocentralo Tarkhil proksime de Kabul postulis investon de 335 milionoj da dolaroj. Sed la jara kosto de benzinumado estis 245 milionoj da dolaroj. Aŭ la afgana registaro ne permesis tiajn elspezojn, kaj ekde 2007 la centralo funkcias kun 2,2% da kapablo.

En 2010, meze de intensigita batalado kun la talibananoj en Helmand, Usono pliigis la nombron de marsoldatoj. Tial, la Pentagono decidis konstrui komandan kaj kontrolan centron ĉe la milita bazo Camp Leatherneck en la regiono. La baza komandanto kontraŭis la investon, dirante, ke ĝi ne fariĝos ĝustatempe kaj tamen ne necesas. La centro kostis $ 36 milionojn kaj neniam estis uzata.

Aliaj 85 milionoj da dolaroj estis malŝparitaj en simila hotela kaj apartamenta komplekso proksime al la eksa usona diplomatia misio en Kabulo, projekto, kiu ne vidis la tagon.

Krome, 249 milionoj da dolaroj estis elspezitaj por aŭtovojo kondukanta nenien, kaj 28 milionoj da dolaroj estis malŝparitaj sur arbar-specaj kamuflaj uniformoj, kun nur 2,1% de la areo, kiun Afganujo kovras arbarojn.

Usono ankaŭ elspezis 1,5 milionojn da dolaroj tage en drogaj programoj de 2002 ĝis 2018. Sed la produktado de opio kreskis en 2020 je 37% kompare kun 2019, laŭ la plej nova raporto SIGAR. En 2017, produktado de opio en Afganujo estis kvaroble pli alta ol en 2002.

Laŭ Pentagono, Usono elspezis 825 milionojn da dolaroj en Afganujo por milito kaj rekonstruado. Sed Brown Universitato taksas, ke la milito en Afganujo kostis pli, 978 miliardojn da dolaroj, se Pakistano, kiu funkciis kiel bazo de operacioj, estas konsiderata. Siaflanke, prezidanto Joe Biden antaŭdiras longtempan koston de pli ol 2 miliardoj da dolaroj, inkluzive la sumojn elspezitajn por veteranoj kaj soldatoj vunditaj en la milito.

.
Kvankam la celo de maŝintradukado estas fari ĉi tiun artikolon pli facile legebla kaj komprenebla, eraroj povas okazi. Se vi trovas erarojn, bonvolu sciigi nin afiŝante komenton sube. Tiel, ni povas fari la korekton kaj modifi la tradukalgoritmojn por ne reprodukti ĉi tiun eraron en la sekvaj artikoloj. Dankon



Legu la kompletan artikolon en la originala lingvo : Rumana

Adevărul

Adevărul (Vero en Esperanto) estas maldekstra rumana tagĵurnalo fondita en 1871. En la 1930-aj jaroj, la gazeto, posedata de judoj, viktimiĝis de la pliiĝo de la ekstrema dekstro en la lando. Kiam Octavian Goga estis nomumita ĉefministro en 1937, li malpermesis Adevărul. En 1989, post la revolucio, aperis nova samnoma gazeto anstataŭanta Scînteia, la ĉiutagan gazeton de la Komunista Partio. La gazeto subtenas la Fronton de Nacia Savo (FSN). Adevărul estas privatigita kaj adoptas linion de socia konservativismo kaj eŭrosceptikismo kaj naciismo. De la fino de la 1990-aj jaroj, la kvalito de la gazeto pliboniĝis kaj antaŭ 2004 ĝi estis perceptita kiel la plej kredinda gazeto en la lando. La gazeto ankaŭ ŝanĝas sian linion, iĝante por-eŭropa. En 2006, Dinu Patriciu, miliardulo kaj membro de la Nacia Liberala Partio (centra dekstro) fariĝis la posedanto de la gazeto.

Komenti

Por skribi komenton kaj/aŭ sugesti korekton post traduka eraro, vi devas enigi vian Retpoŝtadreso (Retpoŝtadreso ne estos publikigita) Devigaj kampoj estas markitaj *

Mi konsentas pri la Kondiĉoj kaj Privateca Politiko.

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms below to register

*Registrante en nia retejo, vi konsentas pri & la Kondiĉoj kaj Privateca Politiko.

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.